تبلیغات و انتخاب رسانه

رسالت تبلیغات

تبلیغات به دلایل مختلفی صورت می گیرد. اطلاع رسانی از یک پدیده جدید، یادآوری یک محصول یا خدمت ، درگیری افراد با برند، اصلاح تفکر حاکم بر جامعه از برند و…

بسته به رسالت تبلیغ باید فرم و محتوای آن را مشخص کرد. به عنوان مثال وقتی که نوع تبلیغ ما اطلاع رسانی است. میخواهیم مطلب جدیدی را به مخاطب منتقل کنیم پس باید جذابیت های مشخصی را در تبلیغ جایگذاری کنیم که از نظر ذهنی در مخاطب هدف ما ارزشمند است.

انتخاب رسانه مناسب جهت تبلیغات

در مرحله بعدی انتخاب رسانه مناسب جهت تبلیغ موثر است. تبلیغات همیشه باید متناسب با جامعه هدف برنامه ریزی شود. تناسب باید از نظر تمام عواملی باشد که در تعیین بازار هدف گفته شد. سه عامل اصلی و ابتدایی شامل سن ، جنسیت و جغرافیا.

همچنین به صورت تخصصی این امکان وجود دارد که بررسی های گوناگونی از نظر حواس مشتری صورت پذیرد. به عنوان مثال اگر محصول ما از طریق چشم های مخاطب نفوذ بیشتری برای معرفی محصولات دارند، باید محتوای بصری برای تبلیغ طراحی شود. در بعضی کالا / خدمات ممکن است لامسه نقش موثر تری داشته باشد. چرم یکی از این موارد است. همه افراد وقتی با چرمی روبرو می شوند و می خواهند اصالت آنرا بسنجند، آنرا لمس می کنند ! تبلیغاتی را در نظر بگیرید که به صورت بنر در کنار عابرین عابرین پیاده نصب شده است. این بنر از بخشی چرم با چاپ داغی و بخشی دیگر پلکسی تشکیل شده است. در بخش قابل چاپ که از جنس پلکسی است از مردم دعوت می شود که چرم برند فلان را لمس کنند و جایزه بگیرند. جایزه آن فشردن دکمه ای پشت بخش چرمی است و یک شکلات یا آدامس است…. در ضمن هر روز شخصی با فرم مشخص در شلوغ ترین زمان تردد با اسپری مخصوص بخش چرمی را تمیز می کند.

اگر این تبلیغی که به صورت کاملا بداهه و مثال گونه در این متن آورده شد را همراه با شعار سازمانی استاندارد در نظر بگیریم ، آیا شخصی که این تبلیغ را لمس کند می تواند این برند را فراموش کند؟ آیا هزینه حفظ و نگهداری این تبلیغ برای یک ماه با یک ماه تبلیغ در فرم های موجود مانند بیلبرد های اصلی شهر یا تبلیغات رسانه جمعی قابل مقایسه است؟

پس در می یابیم اگر مسیر رسانه تبلیغی را درست تشخیص دهیم بسیار ساده با کمی خلاقیت خواهیم توانست تبلیغی تاثیر گذار بر روی مخاطب بگذاریم. البته مثال فوق باید با پارامتر های بسیاری سنجیده شود. از جمله : جغرافیا ، جنسیت و سن افراد.

وبلاگ کسب و کار  برای راه اندازی بهتر کسب و کار شما فعالیت می کند…