بازاریابی

بازاریابی ، تبلیغات و پروموشن ها

بازاریابی

بازار یابی علم بسیار گسترده و دقیقی است. بسیار بزرگ تر از اصطلاحاتی که تحت عنوان بازاریابی به کار می رود… بازاریابی استاندارد شامل : روانشناسی محصول / خدمات ، بازارشناسی ، رفتارشناسی مصرف کننده ، استراتژی ورود به بازار ، توسعه محصول توسعه بازار ، برندینگ ، استراتژی تبلیغات ، مدیریت رسانه ها و… است.

البته بازاریابی از ابتدا در بطن فعالیت هایی که برای شما بیان شد نهفته بود ، در بخش خلق ایده در حقیقت ما با علم بازاریابی ایده اولیه را از میان نیاز های نهفته استخراج کردیم…

با کمک این علم شما باید استراتژی های مهمی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برندینگ ، این اصطلاح یعنی تعریف ذهنیت دلخواه ما برای مخاطبین اعم از مشتریان و افراد دیگر… و بسیار عوامل دیگر که در این بخش بیان آنها نمی گنجد . اما اگر کسب و کار شما به این مرحله رسیده است ، یا مطالعات شخصی خود را در این زمینه را بالا ببرید و یا با کمک گرفتن از مشاوران فعال در این زمینه با چشم باز قدم بردارید.

شبکه های اجتماعی

تبلیغات

تبلیغات کاربرد های متنوعی دارد : اطلاع رسانی ، یادآوری ، ترغیب به خرید یا استفاده ، تثبیت موقعیت در بازار و… در اینجا منظور بخش اطلاع رسانی است. اگر کاری را برای اولین بار در شهر ، کشور  و یا دنیا رونمایی می کنید . بسیار مهم است که نحوه معرفی شما چگونه باشد. لحن پیام ، شکل گرافیکی ، مضمون پیام و… باید کاملا بررسی شده و دقیق اجرا شوند . البته مقیاس استاندارد بودن و یا مفید بودن یک تبلیغ چندان مشخص نیست ، زیرا تبلیغات با هر کیفیتی بخشی از نتیجه دلخواه را برای ما رقم میزند . مگر اینکه تبلیغ ما به صورت ضد تبلیغ عمل کرده باشد که در این شرایط هم میشود شرایط را مدیریت کرد…. در رابطه با تبلیغات استاندارد منظور بر این است که با هزینه ای که جهت تبلیغات صورت می پذیرد ، بالا ترین بازدهی دریافت شود.

پروموشن ها

پروموشن ها فعالیت هایی هستند عملیاتی که بر استفاده مشتری از محصول یا خدمات ما تاثیر مستقیم میگذارد. یعنی به عبارتی به صورت انفجاری خرید را افزایش می دهد. پروموشن ها گاها هزینه بر هستند و به دلیل بالا رفتن حجم تراکنش ها قیمت کمتری برای بهای تمام شده محصول ، برای آنها باید در نظر گرفته شود تا به عنوان یکی از عوامل جذابیت مطرح شود. پروموشن ها بخش های خلاقانه بازاریابی هستند. برخی از پروموشن ها به شکل بازاریابی پارتیزانی صورت میگیرد . برخی به صورت یک ایده بازار یابی استاندارد و …
در نهایت وقتی محصول یا خدمات تجاری سازی شدند ، باید از بازخور های مشتریان به شکل های مختلف در جهت ترمیم مسیر اجرایی کمک گرفت و این سیستم را روز به روز بهینه کرد.

در صورتی که سازمان شما بزرگ شود و سطح مدیریتی شما از سطح عملیاتی به مدیران عالی ارتقا پیدا کند ، بسیار مهم است که سبک تفکرات و تصمیم گیری ها ، تفویض اختیار ها و… نیز تغییر کند. که این مهم با کمک سیستم های اطلاعاتی مدیریتی میسر هستند…

با امید موفقیت و پیروزی شما عزیزان

برنامه ریزی تبلیغاتی